Kurban Bayramı’nın ardından dün başlayan iş gününde,

Öğleden sonra evimden çıkarak İzmit merkezde ufak bir tur attım.

Küçük esnaf iş yerini açsa da müşteri olmayınca beklediğini bulamadığını üzülerek izledim.

Daha sonra  Seka Park’ta yürüyüş yaptım.

Kocaeli Fuarı’nı yok ettikleri için İzmit merkezde hava alınacak tek yer olan

Seka Park sakindi.

Yürüyüş yapan adeta yok gibiydi.

Restoranlar ve Kafelerde müşteri iki elin parmakları geçmeyecek sayıdaydı.

Banklarda ve çimlerin üzerinde oturanların sayısını daha fazla olarak gözledim.

Bir mekanda iki kişi veya ailece oturmanın bedeli oldukça fazla olduğu için İzmit gibi yerde bile bu tür mekanların boş kalması geçim sıkıntısının hangi boyutta olduğunu çok net olarak ortaya koyuyor.

Seka Park’ta Suriyeli ailelerin dolaşması ise düşünülmesi gereken bir başka konu olarak karşımıza çıkıyor.

30 gün sıcak paranın dolaştığı İzmit’te esnafın gerek merkezde gerekse Seka Park’ta sıkıntı yaşayacak boyutta olmasının iyi irdelenmesi gerekir diye düşünüyorum.

Akşam yemeğine yakın saatte 18.30 gibi Yenidoğan’a fırına ekmek almaya gittim.

Evimin altındaki iş yerlerinden birinde araba kiralama firması diğerinde iş elbiselerinin satışının yapıldığı bir firma bulunuyor.

Fırın güzergahında ise,

İki pişmaniyeci, üç ufak market, eczane, pastane, lokanta, kırathane, beyaz eşya dışındaki evlerin ihtiyaç malzemelerini satan iş yeri, bir taksi durağı ve iki tanede zincir market yer alıyor.

Yenidoğan Ekmek Fırını’na gitmek için iki zincir marketin dışındaki tüm esnafların önünden geçerek fırına gidip ekmek aldım ve aynı güzergahtan geri döndüm.

Fırında ve tanıdık iş yerlerinin sahipleriyle yaptığı ayak üstü sohbet nedeniyle yarım saatlik zaman diliminde eve geldim.

Bu süreçte ekmek fırını ve araç kiralama servisi dışındaki iş yerlerinde ne yazık ki müşteriye rastlamadım.

Konuştuğum iş yeri sahipleri,

İş yapamadıklarını, artan masraflarını karşılayamadıklarını, ailelerini geçindiremediklerini pandemi döneminde bile bu kadar  zorlanmadıklarını belirterek, bu şartlarda işlerinin çok zor olduğunu dile getirdiler ve eklediler,

Durumun düzelmesi için hiçbir şey yapılmıyor’

Evet, işin en çarpıcı boyutu bu,

Yaşadığımız ekonomik çöküntünün giderilmesi için ne yazık ki hiç bir adım atılmıyor.

Hiçbir bilimsel önlem alınmıyor.

Sadece bol bol söz veriliyor…

Değerli okurlar,

Kurban Bayramı öncesinde ve sonrasında yaşanan ekonomik sıkıntının oluşturduğu olumsuzluk çok net ortaya çıkarken, yaz aylarında olmamız nedeniyle ısınma harcamamız olmadığı için yüksek miktarda doğalgaz faturası ödemiyoruz.

Kış aylarında ödenen paralara bir de doğalgaz faturası eklenecek.

İşte o zaman işimiz daha da zor olacak.

Ülkemizi yönetenler zor geçecek kış ayları için şimdiden önlem alır mı?