Gün içinde bir çok konunun gündem olduğu bir kentte yaşıyoruz. Yazılacak yorumlanacak bir çok konu başlığı var.

Ancak,

Bugün geçtiğimiz cuma günü evden çıkarken iki ayrı hedefe yaptığım yolculuğun yansımalarını paylaşacağım.

Geçtiğimiz cuma günü İzmit Belediyesi’nin Turgut Mahallesi Sıla Sokak’ta yaptığı parkın açılışına gitmek için saat 10.00’da Zabıtan Mahallesi’ndeki evimden yürüyerek yola çıktım.

Öğretmenevi’nin karşısındaki Seka Pilavcısı’nın yanındaki yoldan,

askeri lojmanlarının olduğu bölgeden Memelidere’ye geldim.

Kadıbayırı Camii’nin önünde biraz soluklandım.

Çevredeki mahalle sakinleriyle ayak üstü sohbet ettikten sonra caminin yanından yukarı doğru çıkıp yeni yapılan ‘Kocaeli Huzurevi’nin önüne geldim.

Yürüyerek çıkmamın amacının birinci ayağı huzurevi inşaatıydı.

Başladım etrafını incelemeye.

Huzurevi’nin dış tarafı tamamlanmış.

İki kişi çevre düzenlemesi için çalışma yapıyor, bir kepçe ise etrafındaki inşaat atıklarını kamyona yüklüyordu.

Ana giriş kapısı yapılmış olan binanın arka bölümündeki alanda ise etrafın çevrilmiş

2 metre derinliğinde 5 adet yaklaşık 5x5 büyüklüğünde alanların kazıldığını gördüm ve yeşillendirme çalışması yapılacağını varsayarak çalışma yapanlara kolay gelsin dedim.

Mahalle arasında olan bu yerde çocuklar içine düşerek bir kaza yaşamaması için bu kazılan yerlere ne yapılacaksa biran önce yapılmalı temennisinde bulundum.

İzmit Körfezi’nin nefis manzarasını bir müddet izledim.

Gözlerimin önünden film şeridi şeklinde bir çok anı adeta akıp gitti.

Karşı sahilin orman alanı içindeki beton yığınlarının bu denli fazla olması ve oluşturduğu çirkinliği görünce 10 yıl sonrasını düşünmek bile istemiyorum diyerek ikinci hedefime parkın açılışına doğru yürümeye başladım.

Turgut Mahallesi’ndeki Asırlık Çınar’ın olduğu alana doğru giderken karşıdan aracıyla gelen Yenimahalle Muhtarlığı’ndan buyana tanıdığım günümüzün CHP’li Belediye Meclis Üyesi Tuncay Aşkın yanımda durdu, hadi gel birlikte gidelim dedi. Kırmadım arabaya binerek okulun yanından Sıla Sokak’taki Çocuk Parkı’nın açılışının yapılacağı alana geldik.

Yolun alt tarafında evler arasında dik bir yamaca yapılmış çocuk parkının açılışı için hazırlanmış alana indim.

Açılış için gelenlerle selamlaştıktan sonra bu çocuk parkına ismi verilen ‘Şehit Hava Pilot Üsteğmen Kadir Hasan Tanrıverdi’nin eşi Feyzan, oğlu Gökhan ve gelini Elif Tanrıverdi’nin yanına gittim.

Şehit Pilot Üsteğmen Kadir Hasan Tanrıverdi’nin eşi Feyzan Tanrıverdi babamın kardeşi halam olduğu için ve 1968’de Merzifon’da eğitim uçuşu yaparken iki uçağın çarpışması üzerine şehit düşen Hasan eniştemin ismi verildiği için açılan çocuk parkı benim için çok önemliydi.

Bu ülke adına yaşamlarını yitirenlerin unutulmaması ve İzmit Belediyesi’nin de halamın şehit düşen eşinin isminin  sonsuza dek yaşayacak şekilde çocukların oyun oynayacakları alana verilmesi ve biyografisinin orada yer alması gelecek kuşakların  nasıl şehit olduğunu görmesi parka ve mahalleye farklı bir anlam katmıştı.

İzmit’in üstünde çok güzel bir manzaraya sahip olan Turgut Mahallesi’nde,

Güzel bir görünüme ve çok güzel bir İzmit manzarasına inşa edilen ‘Kocaeli Huzurevi’nin yıllardır süren inşaatının bit ve bitirilip hala hizmete girmemesi kentimizdeki projelerin zamanında tamamlanmaması kentimize verilen değeri bir daha ne yazık ki ortaya koyuyor.

Şehit Hava Pilot Üsteğmen Kadir Hasan Tanrıverdi Çocuk Parkı,

610 metrekare alan üzerine İzmit Belediyesi’nin kendi emekçileri tarafından dik bir alanda inşa edildi.

Merdivenlerle inilen dik bir alanda yapılan bu anlamlı parkta,

200 metrekare renkli kauçuk çocuk oyun alanı, oyun grupları, çocuklar için tırmanma halatı, 2 adet kamelya ve 2 adet bank yer alıyor.

Değerli okurlar,

Dernek başkanı olarak yıkılan Kocaeli Huzurevi’nde kalanlara çok önemli bir şekilde çalışma yaparak onlara hizmet eden,

‘Olcay Ilıcalı’nın yeni yapılan Kocaeli Huzurevi’ne isminin verilmesi konusunda hala

somut adım atılmaması bir çok soru işaretini beraberinde getiriyor.

Huzurevi’nde durum böyleyken,

İzmit Belediye Başkanı Fatma Kaplan Hürriyet ve ekibinin 1968’de Merzifon’da eğitim uçuşu sırasında şehit düşen İzmitli Hava Pilot Üsteğmen Kadir Hasan Tanrıverdi’nin isminin Turgut Mahallesi Sıla Sokak’ta yapılan Çocuk Parkı’na verilmesi kente değer kazandıranların unutulmaması adına çok önemli bir örnek olarak tarihte yerini aldı.

İzmit Belediye Başkanı Fatma Kaplan Hürriyet ve ekibine emeği geçen emekçilere kentin değerlerine sahip çıktıkları için teşekkür ediyorum iyi ki göreve gelmişler…