banner143
banner149

Hiç sıkılmadan “Hayırdır Müdür? Altın Küre tahminlerin patlayalı beri ortalıkta yoksun. Ne iş?” mi diyorsunuz? Vallaha haklısınız. Altın Küreciler insan içine çıkacak hal bırakmadılar. Listeden tam iki tane eşşek geldi. Üstelik -şaka değil, espri değil- biri En İyi Dram Filmi, diğeri de En İyi Senaryo kategorilerinde. Dürüstçe, Yönetmen kategorisinde de ipten döndük. Eğer “En İyi Yabancı Film”in yönetmeni Alfonso Cuaron “En İyi Yönetmen” seçilmeseydi, “En İyi Dram Filmi”nin yönetmeni Bryan Singer aday gösterilmediğinden; “En İyi Müzikal ya da Komedi Filmi”nin galibi “The Green Book-Yeşil Rehber”in yönetmeni Peter Farrelly büyük ihtimal “En İyi Yönetmen” seçilecek, biz de töreni üç eşşekle kapatacaktık.

Ez cümle, tahmin yürütmesi gerçekten son derece zor bir seneyi kapatmak üzereyiz. 24 Şubat 2019 Pazar gününü Pazartesiye bağlayan gece sahiplerini bulacak olan 2019 Oscarları, son derece büyük sürprizlere açık bir gece olacak gibi gözüküyor. Tahminlerimi ve temennilerimi altta paylaşmadan evvel, bir iki tespit paylaşayım:

• Efsanevi Proggresive Rock topluluğu Queen’in dominant lideri Freddy Mercury’nin Queen günlerinden önemli bir kesiti perdeye taşıyan “Bohemian Rhapsody”nin, kazananlarını ekseriyetle farklı adreslere göndermeyi seven meslek birlikleri ve eleştirmen gruplarının ikisine birden kendini epey sevdirdiği dikkatlerden kaçmıyor ilk olarak. Üstelik olanca eksikliğine rağmen. Freddy Mercury’e playback yapan Rami Malek’in sene boyunca almadık neredeyse hiçbir ödül bırakmaması sonucu buradan da ödülle ayrılacak gibi durması, her şeyden evvel kendi sesini kullanarak müthiş bir Rock-Star performansı çizen Bradley Cooper’a (A Star Is Born) çok ayıp olacak gibi gözüküyor. Gerçekleri tahrip, bu tarz biyografik filmlerin olmazsa olmazı. Neticede dramaturji diye bir şey var ve asli amaç seyircinin gönül telini titretmek. Somut saptırmaları bir kenara bırakırsak; en azından Roger Taylor’ın “Mercury’e pürüz çıkaran adam” olarak değil de, –ekran önündeki tribünlere oynanan kısmın aksine- Queen’in kapalı kapılar ardındaki gerçek lideri olduğuna vurgu yapılabilirdi en azından örneğin. Yapacak bir şey yok. Yönetmen’e aday edilmemesine rağmen, “En İyi Film”de Cuaron’un “Roma”sının alternatifi maalesef bu yapım gibi gözüküyor.


• Alfonso Cuaron’un “Roma”yla teknik olarak kusursuz bir işe el attığı konuşuluyor sektörde aylardır. Özellikle sinematografisiyle rakipsiz gibi duruyor. Ancak çok yüksek sesle konuşulmasa da şöyle bir durum da var: Filmden sıkılan sayısı çok fazla. Temel argümanları da, ortada hikayesi anlatılacak bir materyal olmadığı yönünde. Mesela Belediye’de çim biçmekle görevli bir işçinin, herhangi bir farklılık ya da heyecan barındırmayan rutin bir iş gününü izlemek; bazı izleyiciye keyif vermiyor. Onu istese canlı canlı izleyebileceğini de biliyor çünkü. Yönetmene kadar gidecek Cuaron, deprem etkisi yaratan bir sürpriz olmazsa. Ama “En İyi Film” Oscarının çantada keklik olduğunu düşünmüyorum.


• “En İyi Film” kategorisinin bu ikili dışındaki favorisi “Green Book-Yeşil Rehber”. Tek handikapı, Peter Farelly’nin “ ‘Ah Mary Vah Mary’nin yavşak yönetmeni” yaftasını bir türlü üzerinden atamamış olması. Ama ekonomik krizler ve savaş çığırtkanlığı gerginlikleriyle boğuşan günümüz dünyasında yapmış olduğu “kendini iyi hisset” filmi, akademi tarafından da bir nefeslenme fırsatı olarak görülebilir.


• Son senelere damgasını vuran “Oscars So White” kampanyası ve “La La Land-Moonlight” rezaletini unutturmak için gündem belirleme ihtiyacı, “Blackkklansman”dan Spike Lee’yi “En İyi Yönetmen” seçtirebilir. Hem “Oscar kazanan ilk Afro-Amerikalı” yönetmen olarak tarihe geçer, hem de Will Smith’in eşi Jada Pinkett Smith’le birlikte fikir babası ve gönüllü neferi olduğu “Oscars So White” hareketini başarıya ulaştırmış olur. Eh, böyle bir magazini de Hollywood epey bir dönem kullanır.

Uzun etmeyelim, kısa bir süre içinde ak koyun-kara koyun belli olacak zaten. Altta tahmin ve temennilerim, sonunda da her zamanki gibi vizyondakiler.

Görüşmek üzere:


EN İYİ FİLM
(Alacak): BOHEMIAN RHAPSODY / (Keşke Alsa) A STAR IS BORN


EN İYİ YÖNETMEN
(Alacak): Alfonso Cuaron (Roma) / (Keşke Alsa) Adam McKay (Vice)


EN İYİ ERKEK OYUNCU
(Alacak): Rami Malek (Bohemian Rhapsody) / (Keşke Alsa) Listedeki diğer herhangi bir isim


EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU
(Alacak): Mahershala Ali (Green Book) / (Keşke Alsa) Mahershala Ali (Green Book)


EN İYİ KADIN OYUNCU
(Alacak): Olivia Colman (The Favourite) / (Keşke Alsa) Olivia Colman (The Favourite)


EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU
(Alacak): Regina King (If Beale Street Could Talk) / (Keşke Alsa) Rachel Weisz (The Favourite)


EN İYİ ÖZGÜN SENARYO
(Alacak): GREEN BOOK / (Keşke Alsa) GREEN BOOK


EN İYİ UYARLAMA SENARYO
(Alacak): BLACKKKLANSMAN / (Keşke Alsa) CAN YOU EVER FORGIVE ME


EN İYİ KURGU
(Alacak): BOHEMIAN RHAPSODY / (Keşke Alsa) VICE


EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ
(Alacak): Alfonso Cuaron (Roma) / (Keşke Alsa) COLD WAR


EN İYİ PRODÜKSİYON TASARIMI
(Alacak): BLACK PANTHER / (Keşke Alsa) BLACK PANTHER


EN İYİ MAKYAJ+SAÇ
(Alacak): VICE / (Keşke Alsa) VICE


EN İYİ KOSTÜM
(Alacak): THE FAVOURITE / (Keşke Alsa) THE FAVOURITE


EN İYİ FİLM MÜZİĞİ
(Alacak): BLACK PANTHER / (Keşke Alsa) BLACK PANTHER


EN İYİ ŞARKI
(Alacak): Shallow (A STAR IS BORN) / (Keşke Alsa) Shallow (A STAR IS BORN)


EN İYİ SES MİKSAJI
(Alacak): BOHEMIAN RHAPSODY / (Keşke Alsa) A STAR IS BORN


EN İYİ SES KURGUSU
(Alacak): A QUIET PLACE / (Keşke Alsa) A QUIET PLACE


EN İYİ GÖRSEL EFEKT
(Alacak): AVENGERS: INFINITY WAR / (Keşke Alsa) SOLO: A STAR WARS STORY


EN İYİ ANİMASYON
(Alacak): SPIDER MAN: INTO THE SPIDER-VERSE / (Keşke Alsa) INCREDIBLES 2


EN İYİ YABANCI DİLDE FİLM
(Alacak): ROMA / (Keşke Alsa) COLD WAR

http://www.beyazperde.com/filmler/vizyondakiler/yeni/

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner135

banner141

banner139

banner147